onsdag 20 november 2013

Backup!

I mitt liv har jag varit med om många hårddiskkraschar, jag har även bevittnat många andras hårddiskar kolavippen. Det man kan konstatera är att de flesta inte har en backup på sina bilder, vilket generellt är det som folk oftast brukar vilja ha en backup på. När det gäller saker som viktiga dokument osv gäller det oftast jobb och då har oftast arbetsplatsen en backup. När det gäller ens privata bilder är det något som antingen inte går att återfå eller blir extremt kostsamt att återställa. Jag har en tjänst som heter Craschplan, kostar min 45:- i månaden och ger mig obegränsat med utrymme för mina bilder som lagras på servrar i USA, därmed kommer mina bilder alltid vara säkrade oavsett om det börjar brinna i huset eller liknande. Det finns många liknande tjänster och det spelar egentligen ingen roll vilken ni väljer, så länge ni backupar era bilder. När ni är gamla och ligger på dödsbädden så tror jag att ni kommer tacka er själva om ni kan bläddra runt bland era bilder och blir påminda om era fantastiska liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar